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タスマニア州におけるアドボカシー活動の試み -Nihongo Roadshowの事例から
https://doi.org/10.20649/00000141
https://doi.org/10.20649/00000141e27bb4b4-9060-4b29-8231-dc5bae7e7ab8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kiyou12_semba (504.4 kB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-01-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | タスマニア州におけるアドボカシー活動の試み -Nihongo Roadshowの事例から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Japanese Language Advocacy in Tasmania -A Trial Program: Nihongo Roadshow | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アドボカシー活動、複合型事業、ネットワーキング、学習者奨励活動、他機関との協働 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20649/00000141 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12014755 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | タスマニア シュウ ニ オケル アドボカシー カツドウ ノ ココロミ -Nihongo Roadshow ノ ジレイ カラ- | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
千馬, 智子
× 千馬, 智子× 中島, 豊× SEMBA, Tomoko× NAKAJIMA, Yutaka |
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記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 実践報告 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Practical Report | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国際交流基金シドニー日本文化センターでは、従来教師研修や学習者奨励活動などの事業を行ってきた。しかし近年は全豪日本語教育シンポジウムの実施などを契機としアドボカシーの重要性にも目を向けており、そのパイロット事業として、タスマニア州においてアドボカシー活動を試みた。本稿では、従来当センターが個別に行ってきた教師研修、学習者奨励活動などの事業をアドボカシーの観点から複合型事業として発展統合した、タスマニア州におけるNihongo Roadshowの概要を報告する。また、参加した教師から得られたフィードバックの分析を通じて、本企画がもたらした効果について考察する。さらに事業全体から得られた示唆や今回の試みによって見えてきた課題について述べる。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Since its early years, The Japan Foundation, Sydney (JFSYD)'s Japanese Language Department has focussed on providing Professional Development opportunities (PDs) for teachers of Japanese, and Learner Events to encourage and inspire learners of Japanese. However, following the inaugural National Symposium on Japanese Language Education (NSJLE) in 2012, JFSYD came to recognise that advocacy for Japanese language education is also important. In response to this, JFSYD trialled a project titled `Nihongo Roadshow', which integrated existing programs (such as the aforementioned PDs and Learner Events) with a stress on, and from a perspective of, advocacy. This article reports on the Roadshow, considering the effectiveness of the project based on feedback from teacher-participants, and discussing implications and challenges that became apparent through organising and running the event. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 国際交流基金日本語教育紀要 en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin 号 12, p. 73-88, 発行日 2016-03-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 国際交流基金 | |||||
言語 | ja | |||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 5 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00010130919 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13495658 |