@article{oai:jpf.repo.nii.ac.jp:00000125, author = {三浦, 多佳史 and プラパー, セーントーンスック and MIURA, Takashi and Prapa, SANGTHONGSUK}, issue = {10}, journal = {国際交流基金日本語教育紀要, The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin}, month = {Mar}, note = {国際交流基金バンコク日本文化センター(以下JFBKK)では、タイの中等教育で、週1、2回の少ない時間で日本語を学ぶ学習者を対象にした新しい教材の開発を進めてきた。『こはるシリーズ』と呼ばれるその教材に関し、ひらがな教材『こはるといっしょに ひらがなわぁ~い』についてはすでに開発過程の報告を行ったが、本稿では続いて出版された場面会話と日本文化を学ぶ教材についての開発過程を報告し、拡大する中等教育段階の日本語学習者に必要とされる教材とはどのようなものかについて考察した。この教材の完成によって、タイの中等教育では、たくさんの時間を使って学ぶ学習者向けの教材と、少ない時間を使って学ぶ学習者向けの教材の2種類が用意されたことになる。, In secondary education in Thailand, The Japan Foundation Bangkok has promoted the development of new textbook for students who study Japanese-Language in limited time, studying once or twice a week. On the textbooks called "Koharu series", we already have reported the development process of the Hiragana textbook, Koharu to isshoni Hiragana Waai. In this report, we will report on the development process of Koharu to isshoni Nihongo Waai to learn Japanese culture and situational conversation and will consider what kind of textbooks are required for Japanese learners of secondary education in Thailand. After the completion of development of "Koharu series", Thailand has two types of Japanese-Language textbooks for secondary education: for students who have extensive time to study and for others with little time to study., 6, KJ00008999659, 実践報告, Practical Report}, pages = {85--99}, title = {少ない学習時間で学ぶ学習者のための日本語教材開発報告 -タイ国中等教育機関の日本語選択コース用教材-}, year = {2014} }