@article{oai:jpf.repo.nii.ac.jp:00000163, author = {金, 一 and JIN, Rongi}, journal = {世界の日本語教育. 日本語教育論集, Japanese language education around the globe ; Japanese language education around the globe}, month = {Mar}, note = {世界での日本語学習者の60パーセントが中学・高校などの年少者だといわれているが、実質的効果 をあげるという点からみた場合、中学・高校の教師を養成する師範大学での日本語科学生の日本語教育は特殊な意義を持っているといえよう。 本稿は、永年日本語教育をやってきた過程において、自分なりに得たcommunicative approachに対する見解とその応用ともいえる教室のdecentralizationについて、私見およびその具体例について述べてみるものである。, Young learners, including middle school and high school students, comprise 60 percent of all Japanese-language learners in the world. From this point of view, Japanese language teaching in normal universities has special meaning. The article relates the author's view of the communicative approach learned during long periods of Japanese-Ianguage teaching in the university. He introduces decentralization of classroom learning activities that are based on the idea of a communicative approach, giving some concrete examples., 12, KJ00000611412}, pages = {161--172}, title = {教室のDecentralization : Communicative Approachの一側面}, volume = {1}, year = {1991}, yomi = {ジン, ロンギィ} }