@article{oai:jpf.repo.nii.ac.jp:00000695, author = {崖, 高延 and KISHI, Takanobu}, issue = {16}, journal = {国際交流基金日本語教育紀要, The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin}, month = {Mar}, note = {本研究はエジプト高等教育機関でのエジプト人日本語学習者とエジプト人日本語教師のビリーフ調査結果をまとめたものである。ビリーフについては(1)教師の役割、(2)学習者の自律性、(3)言語学習の性質、(4)コミュニケーションストラテジーの4つのグループ46項目で調査を行い、エジプト人日本語学習者のビリーフの特徴を他国の日本語学習者と比較した。その結果、エジプト人日本語学習者の教師依存度が他国の学習者と比較し、非常に高いことが明らかになった。またエジプト人日本語学習者とエジプト人日本語教師のビリーフを比較し、カリキュラムや授業の進め方においての問題点を指摘した。, This report provides the results of belief surveys of Egyptian Japanese language learners and Egyptian Japanese language teachers at a university of Egypt. Beliefs were investigated in 46 groups of 4 groups regarding: (1) the role of a teacher, (2) learner autonomy, (3) nature of language learning and (4) communication strategy. I compared the belief characteristics of Egyptian Japanese learners with Japanese learners from other countries. As a result, it became clear that the degree of dependence on teachers of Egyptian Japanese language learners was very high compared to learners in other countries. I also compared the beliefs of Egyptian Japanese language learners and Egyptian Japanese language teachers, and wrote problems in the curriculum and how to proceed with classes.}, pages = {29--40}, title = {エジプト人日本語学習者とエジプト人日本語教師のビリーフ―エジプト・アインシャムス大学での調査から―}, year = {2020}, yomi = {キシ, タカノブ} }