ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第12号

「見る!日本語の教え方」プロジェクトの実践

https://doi.org/10.20649/00000138
https://doi.org/10.20649/00000138
c50b8a4b-2a3f-43a2-92b1-6a38e6514b30
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou12_fukunaga.PDF kiyou12_fukunaga (639.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 「見る!日本語の教え方」プロジェクトの実践
言語 ja
タイトル
タイトル `Watch! Teaching Japanese Videos' Project
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授法動画、教師用オンライン教材、教師支援、タイの日本語教育、中等教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000138
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル 「ミル! ニホンゴ ノ オシエカタ」 プロジェクト ノ ジッセン
言語 ja-Kana
著者 福永, 達士

× 福永, 達士

ja 福永, 達士

ja-Kana フクナガ, タツシ

Search repository
大谷, つかさ

× 大谷, つかさ

ja 大谷, つかさ

ja-Kana オオタニ, ツカサ

Search repository
プラパー, セーントーンスック

× プラパー, セーントーンスック

ja プラパー, セーントーンスック

ja-Kana プラパー, セーントーンスック

Search repository
FUKUNAGA, Tatsushi

× FUKUNAGA, Tatsushi

en FUKUNAGA, Tatsushi

Search repository
OTANI, Tsukasa

× OTANI, Tsukasa

en OTANI, Tsukasa

Search repository
Prapa, SANGTHONGSUK

× Prapa, SANGTHONGSUK

en Prapa, SANGTHONGSUK

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practical Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、インターネットの動画配信サービス及びSNSを活用した「見る!日本語の教え方」プロジェクトについて報告するものである。本プロジェクトは「見て、すぐにわかる」「見て、すぐに授業で使える」をコンセプトに、タイ中等教育機関で日本語を教える教師を対象とし、2014年5月から2015年2月にかけて、計97本の動画配信を行なった。内容は、タイの中等教育機関で多く使用されている『あきこと友だち』の活動例や、クラスコントロール、Team Teachingのアイディアなど多岐にわたる。本稿では、プロジェクトの目的と動画の開発経緯、また、主に利用者アンケートによるプロジェクト評価にもとづき、明らかになった課題と今後の展望を述べる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper reports on the `Watch! Teaching Japanese Videos' project which utilized Internet video distribution services and SNS. Using the mottoes `You can acquire several teaching tips by simply watching the videos' and `You can easily implement the ideas by simply watching the videos', 97 videos targeted at JFL teachers in Thai secondary schools were circulated through the Internet from May 2014 to February 2015. The videos offer a broad range of topics and include classroom activities for the JFL textbooks most commonly used in Thai secondary schools as well as classroom control and team teaching ideas. In this paper, we describe the project aims and development process; thereafter, based on the results of a user questionnaire, we outline the problems identified by the project evaluation and discuss the future prospects.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

号 12, p. 25-40, 発行日 2016-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 2
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00010130639
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13495658
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:36:28.413179
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3