ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 日本語教育論集 世界の日本語教育
  3. 第3号

オーストラリアにおける日本語教員養成プログラム開発過程の論点

https://doi.org/10.20649/00000185
https://doi.org/10.20649/00000185
cdd1b57b-be59-46c1-88ee-831ded329ac9
名前 / ファイル ライセンス アクション
Sekai03_cook.pdf Sekai03_cook (440.2 kB)
Item type [ELS]学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル オーストラリアにおける日本語教員養成プログラム開発過程の論点
言語 ja
タイトル
タイトル Issues in Developing a Program for Japanese Language Teacher Training
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20649/00000185
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10390791
論文名よみ
タイトル オーストラリア ニ オケル ニホンゴ キョウイン ヨウセイ プログラム カイハツ カテイ ノ ロンテン
言語 ja-Kana
著者 クック, ジェームズ H.

× クック, ジェームズ H.

ja クック, ジェームズ H.

ja-Kana クック, ジェームズ H.

Search repository
Cook, James H.

× Cook, James H.

en Cook, James H.

Search repository
著者所属(日)
ja
オーストラリアン・カトリック大学日本語学科
著者所属(英)
en
Japanese Language Studies, Australian Catholic University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 ここ数年来の日本語学習熱の非常な高まりに伴い日本語教員への需要が増大している。この要請に応じて教員養成過程も企画開発しなければならない。本稿は日本語教員養成過程を設立する場合に教員養成者(teacher educators)にとって是非考慮すべきいくつかの論点と問題点について考察する。この試案は、教育学士号の教科課程内か、または教員免許コース、あるいはすでに大学から取得している資格のアップグレイドを希望する教師のためのコンバージョン・コースのような枠組の中で設定している。内容は日本語教員養成プログラムの前提条件、目的および方法等について論じ、更に対象学習者別 、地理条件、期間、補助教材の充実状況(利用可能度)、そしてプログラムを推進、操作する教育機関のアプローチについて記している。本稿は遠隔地教育についても考察を加え、サテライト・コース、ネットワーキング、実習(見習)型学習についていくつかの提案をした。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Japanese language learning has boomed during the last few years in Australia, creating a greater demand for teachers of Japanese. In response to this need, teacher training programs have to be planned and developed. This paper looks at some of the issues and problems that should be considered by teacher educators when they are creating and establishing a Japanese language teacher training program. The setting of this examination is within a pre-service Bachelor of Education degree, a Diploma of Education course, or a conversion course for teachers who are upgrading their qualifications at university. The paper looks at issues and problems associated with basic assumptions, aims, and methods of Japanese language teacher training programs, and notes the effects of the type of student, the location of a program, the duration of a course, the availability of resources, and the educational approach used by the teaching institution upon the development and operation of a program. The article also examines distance education and makes some suggestions about satellite courses networking, and apprentice-style learning modes.
言語 en
書誌情報 ja : 世界の日本語教育. 日本語教育論集
en : Japanese language education around the globe ; Japanese language education around the globe

巻 3, p. 93-98, 発行日 1993-03-25
出版者
出版者 国際交流基金日本語国際センター
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 7
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00000611469
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09172920
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:25:29.789375
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3