ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第2号

フィリピン・マニラ首都圏の大学における日本語学習者のビリーフ

https://doi.org/10.20649/00000022
https://doi.org/10.20649/00000022
fbe7c5c3-8be6-49fa-bfe2-727f5e673f6e
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou02_takasaki.pdf kiyou02_takasaki (58.1 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル フィリピン・マニラ首都圏の大学における日本語学習者のビリーフ
言語 ja
タイトル
タイトル Considerations on Japanese-Language Learners' Beliefs in the Universities of the Philippine Manila Metropolitan Area -From a Viewpoint of the Historical-Social Background-
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000022
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル フィリピン ・ マニラ シュトケン ノ ダイガク ニ オケル ニホンゴ ガクシュウシャ ノ ビリーフ
言語 ja-Kana
著者 高崎, 三千代

× 高崎, 三千代

ja 高崎, 三千代

ja-Kana タカサキ, ミチヨ

Search repository
TAKASAKI, Michiyo

× TAKASAKI, Michiyo

en TAKASAKI, Michiyo

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Paper
言語 en
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は、フィリピンの日本語学習者のビリーフを歴史的・社会的背景から考察したものである。その結果、学習者は、公用語である英語の習得から身に付けたと思われる学習スタイルとビリーフを日本語学習にも反映していること、多言語習得の経験から「言語学習は困難」というビリーフは持っていないこと、さらにフィリピンでは日本語の認知度が高くないが、自身は日本語が就職に有利だと考えていること等が明らかになった。今後の課題として、フィリピンの多言語状況と日本との関係に配慮して初級段階に適した学習方法を開発すること、および学習継続者のビリーフ調査を行なうことが挙げられる。付け加えれば、今回の調査方法は改善と援用によって他の諸外国の日本語教育の発展に役立てることが可能だと考えられた。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study considers a background of beliefs of Japanese-language learners in the Philippines from a historical / social viewpoint. The results showed that the learners reflected their learningstyles and beliefs, when they studied the Japanese language.
In addition, from the learners’ experiences of the multilingual acquisition, they did not have a belief that“ language learning is difficult.” Furthermore, they assumed that the Japanese language is not highly valued in the Philippines, while on the contrary, they themselves believed that knowledge of the Japanese language will be advantageous in helping them to finding employment.
Future problems are in the development of a learning method for the beginners that will match in the Philippine situation and conducting a belief survey of intermediate-level learners.
In addition, it seems that this kind of common survey conducted through foreign countries could be of great help in the development of Japanese-language education overseas.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

号 2, p. 65-80, 発行日 2006-03-15
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 5
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004375920
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13495658
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:33:02.900233
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3