ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第4号

現職日本語教師に対する教授法授業のカリキュラムデザイン

https://doi.org/10.20649/00000051
https://doi.org/10.20649/00000051
b183be93-fa67-46b7-ab05-c7aa510ef3a7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou04_abe.pdf kiyou04_abe (184.4 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 現職日本語教師に対する教授法授業のカリキュラムデザイン
言語 ja
タイトル
タイトル Curriculum Design for a Teaching Methodology Class for Non-Native Japanese Language Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 非母語話者日本語教師
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授法授業カリキュラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 課題先行型
キーワード
主題Scheme Other
主題 振り返り
キーワード
主題Scheme Other
主題 修士課程
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000051
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル ゲンショク ニホンゴ キョウシ ニ タイスル キョウジュホウ ジュギョウ ノ カリキュラム デザイン
言語 ja-Kana
著者 阿部, 洋子

× 阿部, 洋子

ja 阿部, 洋子

ja-Kana アベ, ヨウコ

Search repository
坪山, 由美子

× 坪山, 由美子

ja 坪山, 由美子

ja-Kana ツボヤマ, ユミコ

Search repository
Abe, Yoko

× Abe, Yoko

en Abe, Yoko

Search repository
Tsuboyama, Yumiko

× Tsuboyama, Yumiko

en Tsuboyama, Yumiko

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practice Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 日本語教授法についての基礎知識と経験をすでに有する日本語を母語としない日本語教師を対象とした、修士課程での日本語教授法授業を紹介する。計45時間の授業では、学生が教授実践を理論と結び付けて振り返ることができるようになることを目標にしている。学生は、初級日本語コースの実施に関わる一連の流れに沿って指定された課題を遂行し、その振り返りをする活動を繰り返す。このカリキュラム・デザインは、その過程で学生が実践を客観的に注意深く観察したり、観察した事実を読み解くための分析の観点や方法論を身につけられるように設計した。授業を通して、学生は自身が担当していた日本語コースの課題や問題点を多角的な視点で捉え、具体的に記述し、更に、それらを改善のための具体的な方法に結びつけることができるようになった。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper is to introduce the Japanese language teaching methodology class of the master's degree course. The participants are non-native Japanese teachers who have basic knowledge and experience in teaching the Japanese language. The class aims to help participants tie together educational practices and theories, and to reflect on their teaching experience. The class is designed in order that participants may observe the process of accomplishing specified tasks objectively and carefully, and that they may acquire the perspective and methodology of analysis required to translate the facts observed into the process of accomplishing tasks.
Through the accomplishment of this process, participants learned to identify the problems of their own Japanese language courses considering diversified aspects, and to describe the problems concretely. In addition, they developed an ability to consider concrete ideas of their own courses.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

号 4, p. 131-142, 発行日 2008-03-17
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 10
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004855402
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13495658
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:33:43.094773
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3