ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第6号

言語能力の熟達度を表すCan-do 記述の分析 : JF Can-do 作成のためのガイドライン策定に向けて

https://doi.org/10.20649/00000070
https://doi.org/10.20649/00000070
c30f42b7-f7ca-41d3-8cc7-6673f8496933
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou06_shiozawa.pdf kiyou06_shiozawa (456.2 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 言語能力の熟達度を表すCan-do 記述の分析 : JF Can-do 作成のためのガイドライン策定に向けて
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Can-do Statements Indicating Language Proficiency : Towards the Development of Guidelines to Create JF Can-do
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語能力の熟達度/CEFR共通参照レベル/レベルごとの特徴/Can-doの要素/Can-doの構造
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000070
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル ゲンゴ ノウリョク ノ ジュクタツド オ アラワス Can-do キジュツ ノ ブンセキ : JF Can-do サクセイ ノ タメノ ガイドライン サクテイニ ムケテ
言語 ja-Kana
著者 塩澤, 真季

× 塩澤, 真季

ja 塩澤, 真季

ja-Kana シオザワ, マキ

Search repository
石司, えり

× 石司, えり

ja 石司, えり

ja-Kana セキジ, エリ

Search repository
島田, 徳子

× 島田, 徳子

ja 島田, 徳子

ja-Kana シマダ, ノリコ

Search repository
Shiozawa, Maki

× Shiozawa, Maki

en Shiozawa, Maki

Search repository
Sekiji, Eri

× Sekiji, Eri

en Sekiji, Eri

Search repository
Shimada, Noriko

× Shimada, Noriko

en Shimada, Noriko

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Note
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 国際交流基金(以下、基金)ではJF 日本語教育スタンダード開発の一環で、日本語能力のフレームワークとして「能力記述文データ検索ウェブサイト」を開発し、コース設計や学習評価など日本語教育の実践を支援したいと考えている。本サイトでは、CEFR が提供する493 の例示的能力記述文と、日本語教育現場で活用しやすい例示的能力記述文として基金が作成するJF Can-do を提供する。本稿では、基金がJF Can-do を新しく作成するためのガイドラインを検討するために、CEFR 共通参照レベルと各レベルの例示的能力記述文の特徴を分析した結果について述べる。CEFR の例示的能力記述文を4つの要素〔条件〕〔話題・場面〕〔対象〕〔行動〕に分解して分析した結果、各レベルの特徴やレベル間の変化を把握することができた。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In developing the JF Standard for Japanese-Language Education, The Japan Foundation (below, “the Foundation”) is creating a website called “Minna no Can-do Website” as a framework for Japaneselanguage proficiency, with the purpose of supporting Japanese-language education practices such as course development and student assessment. This website will provide CEFR’s 493 illustrative descriptors, as well as new illustrative descriptors created by the Foundation that are easier to use in Japanese− language classrooms. This report focuses on the results of an analysis of CEFR’s Common Reference Levels and the illustrative descriptors at each level,which the Foundation conducted to better understand the characteristics of each level and the differences across levels. By breaking down and analyzing CEFR’s illustrative descriptors into four components [condition], [topic/setting], [object] and [action], it was possible to make considerations about a guideline for creating new illustrative descriptors.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 6, p. 23-39, 発行日 2010-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 2
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006032319
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:45.167063
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3