ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第7号

評価ツールで学習者の自律性は育めるか:フィリピンの高校生向け日本語リソース型教材『enTree』の挑戦

https://doi.org/10.20649/00000087
https://doi.org/10.20649/00000087
4981912c-21d2-4cb2-a809-832ac6d943d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou07_ofune.pdf kiyou07_ofune (2.0 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 評価ツールで学習者の自律性は育めるか:フィリピンの高校生向け日本語リソース型教材『enTree』の挑戦
言語 ja
タイトル
タイトル Assessment Tools Resulting in Student Autonomy : A Practical Report on the Development of "enTree", a resource-type material for teaching Japanese and culture in Philippine high schools
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 目標と評価対象
キーワード
主題Scheme Other
主題 内省する力
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習をモニターする力
キーワード
主題Scheme Other
主題 管理する力
キーワード
主題Scheme Other
主題 開発者と実践者の協働
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000087
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル ヒョウカ ツール デ ガクシュウシャ ノ ジリツセイ ハ ハグクメルカ フィリピン ノ コウコウセイ ムケ ニホンゴ リソースガタ キョウザイ enTree ノ チョウセン
言語 ja-Kana
著者 大舩, ちさと

× 大舩, ちさと

ja 大舩, ちさと

ja-Kana オオフネ, チサト

Search repository
和栗, 夏海

× 和栗, 夏海

ja 和栗, 夏海

ja-Kana ワグリ, ナツミ

Search repository
フロリンダ, アンパロ A パルマヒル

× フロリンダ, アンパロ A パルマヒル

ja フロリンダ, アンパロ A パルマヒル

ja-Kana フロリンダ, アンパロ A パルマヒル

Search repository
フランチェスカ, M ヴェントゥーラ

× フランチェスカ, M ヴェントゥーラ

ja フランチェスカ, M ヴェントゥーラ

ja-Kana フランチェスカ, M ヴェントゥーラ

Search repository
Ofune, Chisato

× Ofune, Chisato

en Ofune, Chisato

Search repository
Waguri, Natsumi

× Waguri, Natsumi

en Waguri, Natsumi

Search repository
Florinda, Amparo A.PALMA GIL

× Florinda, Amparo A.PALMA GIL

en Florinda, Amparo A.PALMA GIL

Search repository
Francesca, M.VENTURA

× Francesca, M.VENTURA

en Francesca, M.VENTURA

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practical Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 フィリピンでは2009年6月から教育省により日本語が選択外国語科目として試験的に導入されたことを 受け、報告者らは高校生向け日本語リソース型教材の開発に取り組んでいる。教育省の掲げる目標を受 け、本教材ではフィリピンの高校生が身に付けるべき力を、「Curiosity」を有し「Self-improvement」し ながら、「Discover and Fulfill one's MISSION」を目指すものと位置づけた。そして、これらの力を身に 付けたか否かを確認する方法として、【内省する力】、【学習をモニターする力】、【管理する力】を見 ることにした。学校教育では期末試験として筆記試験が実施されることが多いが、これらの力の評価に は適さないため、報告者らは筆記試験では測れない力を測る評価ツールの開発を試みた。本稿では、こ の評価ツールの概要と開発にあたり考慮した点、現場からのフィードバックについて報告する。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Following a memorandum issued by the Department of Education of the Philippines, several public high schools in Metro Manila began offering Japanese language classes as an elective in June 2009. The authors of this paper were tasked with the development of a resource-type teaching material to help students achieve communicative competence to cope with the increasing demands of globalization. This teaching material aims to help students “Discover and Fulfill their MISSIONS” in life by enhancing their “Curiosity” and desire for “Self-improvement”. To confirm its effectiveness, students'ability to “reflect”, “monitor learning” and “manage learning records” need to be analyzed. As ordinary tests cannot measure the development of these abilities accurately, the authors developed several assessment tools in response to the nature of their material. Concepts behind these assessment tools, considerations made in their development and feedback from end-users are included in this report.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 7, p. 135-150, 発行日 2011-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006934500
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:53.520138
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3