ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第8号

日本語授業におけるILL理念の具現化に向けた取り組み -映画教材『しあわせ家族計画』を用いた教師研修成果から-

https://doi.org/10.20649/00000099
https://doi.org/10.20649/00000099
6b0f1db5-fda9-4557-8de1-e58ac7e13ec8
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou08_kishida.pdf kiyou08_kishida (789.3 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 日本語授業におけるILL理念の具現化に向けた取り組み -映画教材『しあわせ家族計画』を用いた教師研修成果から-
言語 ja
タイトル
タイトル Putting the ILL approach into practice in Japanese classes: Results of teacher professional development seminar [Film resource 'Happy Family Plan']
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ILL、オーストラリアの日本語教育、『しあわせ家族計画』、教師研修
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000099
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル ニホンゴ ジュギョウ ニ オケル ILL リネン ノ グゲンカ ニ ムケタ トリクミ -エイガキョウザイ 『シアワセ カゾク ケイカク』 ヲ モチイタ キョウシケンシュウ セイカ カラ-
言語 ja-Kana
著者 岸田, 理恵

× 岸田, 理恵

ja 岸田, 理恵

ja-Kana キシダ, リエ

Search repository
キャシー, ジョナック

× キャシー, ジョナック

ja キャシー, ジョナック

ja-Kana キャシー, ジョナック

Search repository
赤羽, 三千江

× 赤羽, 三千江

ja 赤羽, 三千江

ja-Kana アカハネ, ミチエ

Search repository
信岡, 麻理

× 信岡, 麻理

ja 信岡, 麻理

ja-Kana ノブオカ, マリ

Search repository
森, 文枝

× 森, 文枝

ja 森, 文枝

ja-Kana モリ, フミエ

Search repository
中川, 康弘

× 中川, 康弘

ja 中川, 康弘

ja-Kana ナカガワ, ヤスヒロ

Search repository
KISHIDA, Rie

× KISHIDA, Rie

en KISHIDA, Rie

Search repository
Cathy, JONAK

× Cathy, JONAK

en Cathy, JONAK

Search repository
AKAHANE, Michie

× AKAHANE, Michie

en AKAHANE, Michie

Search repository
NOBUOKA, Mari

× NOBUOKA, Mari

en NOBUOKA, Mari

Search repository
MORI, Fumie

× MORI, Fumie

en MORI, Fumie

Search repository
NAKAGAWA, Yasuhiro

× NAKAGAWA, Yasuhiro

en NAKAGAWA, Yasuhiro

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Pratical Reports
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、1990年代後半以降、オーストラリアの学校教育において言語学習に不可欠の理念となったILL(Intercultural Language Learning)に着目し、近年の動向とその理念に基づく授業デザインを示した国際交流基金シドニー日本文化センターでの教師研修成果をまとめた実践報告である。 まず関係資料を整理した結果、ILLは導入予定のナショナルカリキュラム(Australian Curriculum)にも散見され、将来に向けた教育政策にその理念が継承されていることがわかった。次にILLを取り入れ作成した映画教材『しあわせ家族計画』を用いた教師研修では、参加者がその場でILLを体験していることがうかがえ、さらにILLを日々の授業に照らし合わせ、自らの実践を振り返っていたことが研修の記録や任意の聞き取りによって確認された。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper focuses on the ILL (Intercultural Language Learning) approach, which has been a fundamental element of language education in Australia since the late 1990s. From an investigation of the reference material it was evident that ILL is included in the draft of the new Australian Curriculum for languages, and that ILL principles will continue to feature in education policy in the future. In this paper we report on the results of a teacher professional development seminar conducted by the Japan Foundation, Sydney which demonstrates ILL teaching practices. For the professional development seminar we used the film resource `Happy Family Plan' which incorporates aspects of ILL. Through the participants' responses to questioning, we were able to confirm that they gained an experience in ILL, which led them to make comparisons with and reflect on their own daily teaching practices.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 8, p. 135-149, 発行日 2012-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00007760140
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:09.665064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3