ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第9号

WEB版「エリン」は世界の日本語学習者からどのように受け入れられたか - アンケート調査に見るユーザー評価 -

https://doi.org/10.20649/00000106
https://doi.org/10.20649/00000106
17b5301f-db71-4417-ba63-e8a615bc4bb9
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou09_habuki.pdf kiyou09_habuki (821.4 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル WEB版「エリン」は世界の日本語学習者からどのように受け入れられたか - アンケート調査に見るユーザー評価 -
言語 ja
タイトル
タイトル How Is the Website "Erin" Accepted by Learners of Japanese around the World? - User Evaluation as Observed from Surveys -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 WEB版「エリン」の開発、アクセスログ、アンケート調査、教材の無償提供、多言語化
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000106
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
著者 羽吹, 幸

× 羽吹, 幸

ja 羽吹, 幸

ja-Kana ハブキ, ミユキ

Search repository
長田, 優子

× 長田, 優子

ja 長田, 優子

ja-Kana ナガタ, ユウコ

Search repository
磯村, 一弘

× 磯村, 一弘

ja 磯村, 一弘

ja-Kana イソムラ, カズヒロ

Search repository
HABUKI, Miyuki

× HABUKI, Miyuki

en HABUKI, Miyuki

Search repository
NAGATA, Yuko

× NAGATA, Yuko

en NAGATA, Yuko

Search repository
ISOMURA, Kazuhiro

× ISOMURA, Kazuhiro

en ISOMURA, Kazuhiro

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practical Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 映像教材「エリンが挑戦!にほんごできます。」は、「日本語学習」と「文化理解」を目標とした映像素材を提供することを意図して制作された教材で、テレビ版、DVD教材、WEB版とメディアを変えて展開してきた。本稿では2010年から公開しているWEB版のアクセスログと2回のユーザー評価の結果を元に、WEB版「エリン」が世界の日本語学習者からどのように受け入れられたかを考察する。アクセスログによる利用状況では、継続的にページビュー数を増やし、かつ明確な目的を持ったユーザーに利用されている様子が伺える。2回のアンケート調査では非常に高い肯定的評価が得られた。特に、独学に適したコンテンツやインタラクティブな学習方法が評価されており、サイトの制作意図が効果的に活かされていることがわかった。今後は多言語化や画面仕様の改修によりサイトのユーザビリティを高め、さらに多くのユーザー獲得を目指していきたい。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Erin's Challenge! I can speak Japanese is a teaching material, the purpose of which is to provide videos for "Japanese-language learning" and "cultural understanding". It has been distributed firstly as a TV program, then DVDs, and most recently as a website. Based on the results of a user evaluation and access log of the website, we can see how the website "Erin" is accepted by learners of Japanese around the world. According to the access log, the numbers of page views of the website are increasing, especially among highly motivated users for study. The result of two surveys shows that the website is rated highly due to its contents and interactive features, which means that the website's purpose is being positively evaluated. We will continuously update the site in order to obtain further users by adding other language versions and changing the design of the website.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 9, p. 59-72, 発行日 2013-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 4
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00008344739
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:35.363285
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3