Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-01-10 |
タイトル |
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タイトル |
JF日本語教育スタンダード準拠コースブックを使用した教師研修 -『まるごと 日本のことばと文化』(入門 A1 かつどう)教師研修の実践- |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Teacher Training for a Coursebook Conforming to the JF Standard for Japanese Language Education - Implementation of the Teacher Training for the Coursebook of Marugoto: Japanese Language and Culture (Starter A1 - Coursebook for Communicative Language Activities) - |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
JF日本語教育スタンダード、教師研修、気づき、自己変容 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
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ID登録 |
10.20649/00000118 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
雑誌書誌ID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA12014755 |
論文名よみ |
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タイトル |
JFニホンゴキョウイク スタンダード ジュンキョ コースブック ヲ シヨウ シタ キョウシ ケンシュウ -『マルゴト ニホン ノ コトバ ト ブンカ』 (ニュウモン A1 カツドウ) キョウシ ケンシュウ ノ ジッセン- |
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言語 |
ja-Kana |
著者 |
早川, 直子
カルメンシータ, ビスカラ
中込, 達哉
HAYAKAWA, Naoko
Carmencita, BISCARRA
NAKAGOME, Tatsuya
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記事種別(日) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
実践報告 |
記事種別(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Practical Report |
抄録(日) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本稿はマニラ日本文化センターで実施された『まるごと 日本のことばと文化』(入門 A1 かつどう)を使用した教師養成について述べる。2012年4月、センターでは新規講座である「まるごとA1コース」が開講された。開講してすぐに、次に開講するのは継続コースのA2コースか、より多くの新規学習者を開拓するA1コースかという選択に迫られた。「JF日本語講座講師訪日研修」に参加したわずか2名の講師体制では両コースを同時に開講することはできず、センター内で新たに「まるごとA1コース」の担当講師を養成することにした。本稿では「まるごと教師研修」が始まった経緯と研修の内容、さらに文型導入から基本練習という流れの授業になじんでいた実習生たちが「まるごと教師研修」を通してどのような気づきや自己変容への認識を得たかを報告する。 |
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言語 |
ja |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper describes the training of teachers for the conversation course MARUGOTO: Japanese−language and culture (Starter A1 − Coursebook for Communicative Language Activities) offered at Japan Foundation Manila (JFM). In April 2012, the A1 course was offered, but the request from learners who want to take the A2−1 level posed a dilemma : whether to offer A2−1 or reoffer A1 for new learners. As the constraint was that the two Japan trained instructors could handle only one course, it was deemed necessary to train more teachers. This report deals with the circumstances leading to this training course, training contents and schedule, participants' backgrounds, etc. It includes how the trainees, accustomed to introducing grammar before doing drills, were able to gain new perceptions and realize self-transformation, based on the comment sheets. |
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言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin
号 10,
p. 71-83,
発行日 2014-03-01
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出版者 |
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出版者 |
国際交流基金 |
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言語 |
ja |
表示順 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
5 |
アクセション番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
KJ00008999639 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
13495658 |