ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 日本語教育論集 世界の日本語教育
  3. 第15号

日本語個人教授プログラムの目的と実践

https://doi.org/10.20649/00000364
https://doi.org/10.20649/00000364
cf35e8db-cecd-4424-99de-10715e83d50a
名前 / ファイル ライセンス アクション
Sekai15_yuasa.pdf Sekai15_yuasa (77.1 kB)
Item type [ELS]学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 日本語個人教授プログラムの目的と実践
言語 ja
タイトル
タイトル Japanese Individualized Instruction Program:Goals and Practice
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20649/00000364
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10390791
論文名よみ
タイトル ニホンゴ コジン キョウジュ プログラム ノ モクテキ ト ジッセン
言語 ja-Kana
著者 湯浅, 悦代

× 湯浅, 悦代

ja 湯浅, 悦代

ja-Kana ユアサ, エツヨ

Search repository
YUASA, Etsuyo

× YUASA, Etsuyo

en YUASA, Etsuyo

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 近年日本語のプログラムにはビジネス、エンジニアリングなど日本語以外の専攻を持った学生及び社会人、また留学などを通して様々な日本に関する経験を持った学生があふれている。
1998年の秋より、オハイオ州立大学東アジア言語文学科では、日本語個人教授プログラムが開始された。Dale Lange の論文 “Individuation of Instruction”(1972) でも主張されているように、 外国語教育において学習者一人一人のニーズを中心に据えた指導を行うことの重要性はどんなに強調しても強調し過ぎることはなく、Strasheim (1972) でも外国語教育における個人教授法の有効性が指摘されている。
日本語個人教授プログラムには以下のような利点が考えられる: 1) 日本語を学習する新しい機会を提供する、2) 学習者がそれぞれにあった進度で学習を進められる、 3) 学習者の多様化するニーズに対応する、4) 学習者が自然な雰囲気の中で日本語のコミュニケーションの実践的な訓練を持つことができる。本稿では、オハイオ州立大学における日本語個人教授プログラムの概要、その目的、またその注意点及び問題点を論じる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In 1998, the Department of East Asian Languages and Literatures at The Ohio State University started a Japanese individualized instruction program. As Dale Lange (1972) claims, the importance of individuation of instruction in foreign language teaching cannot be overemphasized. Strasheim (1972) also recommends individualized instruction as learner-centered instruction. For the teachers and learners of Japanese, individualized instruction can provide new and promising instructional possibilities: 1) it provides new opportunities to start and continue the study of Japanese; 2) learners can study Japanese at their own pace; 3) it meets diverse needs of learners; 4) it enables students to be engaged in a natural mode of communication in Japanese. This paper discusses the outline of the Individualized Instruction Program at The Ohio State University, its objectives, and issues.
言語 ja
書誌情報 ja : 世界の日本語教育. 日本語教育論集
en : Japanese language education around the globe ; Japanese language education around the globe

巻 15, p. 193-206, 発行日 2005-11-10
出版者
出版者 国際交流基金日本語事業部企画調整課
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 12
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00003974898
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09172920
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:30:33.035474
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3