ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第3号

カザフスタンにおける日本語初級カリキュラム -日本人材開発センターの新しい試み-

https://doi.org/10.20649/00000037
https://doi.org/10.20649/00000037
7fa6b21d-b278-4ca7-be41-b69d0feb8c85
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou03_arakawa.pdf kiyou03_arakawa (41.3 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル カザフスタンにおける日本語初級カリキュラム -日本人材開発センターの新しい試み-
言語 ja
タイトル
タイトル A Report on the New Curriculum of Elementary Japanese-Language Classes in the Kazakhstan Japan Center
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000037
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル カザフスタン ニ オケル ニホンゴ ショキュウ カリキュラム -ニホン ジンザイ カイハツ センター ノ アタラシイ ココロミ-
言語 ja-Kana
著者 荒川, 友幸

× 荒川, 友幸

ja 荒川, 友幸

ja-Kana アラカワ, トモユキ

Search repository
和栗, 夏海

× 和栗, 夏海

ja 和栗, 夏海

ja-Kana ワグリ, ナツミ

Search repository
ARAKAWA, Tomoyuki

× ARAKAWA, Tomoyuki

en ARAKAWA, Tomoyuki

Search repository
WAGURI, Natsumi

× WAGURI, Natsumi

en WAGURI, Natsumi

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practice Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 カザフスタンは、日本の文化的プレゼンスが希薄で、日本語の実際的需要が希少な状況ある。日本センターの初級クラスでは、日本事情・文化紹介を授業中に行うことも重視しているため、日本語の語学学習時間数が限られてくる。そこで、『みんなの日本語』の各文法項目を重要度・難易度・使用可能性を勘案して、授業中に扱う比重を変えた。例えば、14課はテ形が最重要項目であるので、練習Aの「2.左へまがってください」は授業中に定着、使用できるところまで練習するが、「4.てつだいましょうか」は紹介するだけある。海外の現場では、日本国内の学習者向けに開発された教科書が使用されてきた。しかし、学習時間数や期間、そして学習者を取り巻く日本語環境が大きく異なることから、海外の環境に適合した教科書の開発が待たれている。本稿は、その第一歩として位置づけることもできる。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Kazakhstan is in a lingering situation in which Japanese culture has little presence and people do not need a practical knowledge of Japanese. In the Japan Center, the time for teaching the Japanese language is limited to elementary classes, as we also place a special emphasis on introducing Japanese culture. Therefore, we considerer the time allocation to teach grammar in the textbook entitled Minna no Nihongo according to the importance of and difficulty in learning each grammar point. For example in lesson 14, we allow in the class plenty of time for Practice-A, number2, “Hidari e Magatte Kudasai, ”since “Te-form” is regarded as the most important grammatical point in this lesson. On the other hand, we allocate little time to and only introduce number4 , “Tetsudaimashou ka,” as it is not really regarded as important.
This report can serve as the first step for the development of a new type of textbook for students of Japanese language and culture abroad.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 3, p. 123-134, 発行日 2007-03-15
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004595619
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:33:20.807405
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3