WEKO3
インデックスリンク
アイテム
国際交流基金バンコク日本文化センターによるタイ人日本語教師のための「水曜研修」-ノンネイティブ教師研修における学び合いと研修成果の教育現場での実践-
https://doi.org/10.20649/00000052
https://doi.org/10.20649/00000052fc79d1cd-6a71-4d3f-a906-cf0decdaaedd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-01-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 国際交流基金バンコク日本文化センターによるタイ人日本語教師のための「水曜研修」-ノンネイティブ教師研修における学び合いと研修成果の教育現場での実践- | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Report on "The Wednesday Course" for Thai Teachers of the Japanese Language Conducted by The Japan Foundation, Bangkok: Collaborative Learning and Application to Teaching Practices | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ノンネイティブ日本語教師 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 海外での教師研修 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 多様性 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学び合い | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 現場実践 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20649/00000052 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12014755 | |||||||||||
論文名よみ | ||||||||||||
タイトル | コクサイ コウリュウ キキン バンコク ニホン ブンカ センター ニヨル タイジン ニホンゴ キョウシ ノタメノ スイヨウ ケンシュウ ノンネイティブ キョウシ ケンシュウ ニオケル マナビアイ ト ケンシュウ セイカ ノ キョウイク ゲンバ デノ ジッセン | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
著者 |
八田, 直美
× 八田, 直美
× Hatta, Naomi
|
|||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 実践報告 | |||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Practice Report | |||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 国際交流基金バンコク日本文化センターでは、タイ人日本語教師を対象に、教師の日本語力と教授能力の向上を目指して複数の研修を実施している。その中の一つである水曜研修では、教授対象や日本語力、教師経験などが一様でない教師が参加して、それぞれに教師としての成長を目指す内容を取り上げてきた。本稿では、本研修の2年半の実践を報告し、研修参加者が提出したレポートを通して確認された多様な参加者間で起こった学び合いと、研修の成果が現場での実践という形で活用された事例を整理・検討した。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This paper reports the practices and the outcome of “The Wednesday Courses” for Thai teachers of the Japanese language conducted by The Japan Foundation, Bangkok(JFBKK)for 2 and a half years. The courses aimed to develop the participants’professionalism as teachers, and to maintain and to improve their Japanese language proficiency. The author examined the papers submitted by the participants at the end of each course and found that participants learned with one another as teachers in spite of the diversity of their backgrounds and that they applied what they had learned during the courses to their own teaching practices. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 国際交流基金日本語教育紀要 en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin 号 4, p. 143-155, 発行日 2008-03-17 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 国際交流基金 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 11 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00004855420 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13495658 |