ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第5号

短期訪日コースのための教材開発-『日本語ドキドキ体験交流活動集』-

https://doi.org/10.20649/00000064
https://doi.org/10.20649/00000064
873cf2ee-df1a-45d5-8309-8e61490f925b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou05_kumano.pdf kiyou05_kumano (994.7 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 短期訪日コースのための教材開発-『日本語ドキドキ体験交流活動集』-
言語 ja
タイトル
タイトル Designing Educational Material for Short-term Japanese-Language Courses for Overseas Students: Action-oriented Japanese Language Learning - "Japanese through Real Activities"
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 短期訪日研修/体験交流活動型日本語学習/自律学習支援/「ウチ」と「ソト」/行動力
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000064
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル タンキホウニチコース ノ タメ ノ キョウザイカイハツ -「ニホンゴ ドキドキ タイケンコウリュウカツドウシュウ」-
言語 ja-Kana
著者 熊野, 七絵

× 熊野, 七絵

ja 熊野, 七絵

ja-Kana クマノ, ナナエ

Search repository
品川, 直美

× 品川, 直美

ja 品川, 直美

ja-Kana シナガワ, ナオミ

Search repository
羽太, 園

× 羽太, 園

ja 羽太, 園

ja-Kana ハブト, ソノ

Search repository
田中, 哲哉

× 田中, 哲哉

ja 田中, 哲哉

ja-Kana タナカ, テツヤ

Search repository
矢澤, 理子

× 矢澤, 理子

ja 矢澤, 理子

ja-Kana ヤザワ, ミチコ

Search repository
西野, 藍

× 西野, 藍

ja 西野, 藍

ja-Kana ニシノ, アイ

Search repository
Kumano, Nanae

× Kumano, Nanae

en Kumano, Nanae

Search repository
Shinagawa, Naomi

× Shinagawa, Naomi

en Shinagawa, Naomi

Search repository
Habuto, Sono

× Habuto, Sono

en Habuto, Sono

Search repository
Tanaka, Tetsuya

× Tanaka, Tetsuya

en Tanaka, Tetsuya

Search repository
Yazawa, Michiko

× Yazawa, Michiko

en Yazawa, Michiko

Search repository
Nishino, Ai

× Nishino, Ai

en Nishino, Ai

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practice Reports
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 国際交流基金関西国際センターでは、海外で日本語を学ぶ学習者を対象に学習奨励を目的とした2週間から6週間の短期訪日研修を実施している。これらの研修では、日本滞在の機会を最大限に生かすため、1.これまでに学習してきた日本語を使う、2.日本を体験し、理解を深める、3.今後の日本語学習に役立つ発見をする、ことを目標としている。そのため、教室外のさまざまなリソースを積極的にとり入れた「体験交流活動」を日本語学習の中心とし、それを支えるための自律学習支援と一体化したコースをデザインした。本稿では、これらの実践の蓄積から、そのノウハウを具体化した教材制作について報告し、教室の「ウチ」と「ソト」をつなぎ、実際の場で「行動できる」能力を養成するための、「体験交流活動型日本語学習」という新たな学習方法を提案する。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The Japan Foundation, Japanese-Language Institute, Kansai has been conducting short-term (2 - 6weeks)Japanese-language programs to encourage Japanese language study overseas. Aiming to make the best use of the participants’residential circumstances, we set the goals of these programs as follows: (1) To use the Japanese language effectively,(2) To experience and understand Japan, and (3) To find useful strategies to study the Japanese language further. Utilizing various resources outside the classroom, we designed a course which places “socio-cultural experience and exchange activities” at the center of learning and supports this with an autonomous learning support system. This article reports how we crystallized our accumulated know-how into the development of materials, and proposes “action-oriented Japanese language learning” as a new learning approach which connects the “inside” and “outside” of the classroom and leads learners to “be able to act” in the real world.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

号 5, p. 135-149, 発行日 2009-03-10
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 9
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00005154339
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13495658
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:08.774201
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3