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評価基準と評価シートによる口頭発表の評価 :JF 日本語教育スタンダードを利用して
https://doi.org/10.20649/00000086
https://doi.org/10.20649/0000008602c7e0d0-5c1a-4b40-aa0f-32f3b0c290de
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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kiyou07_sekizaki (1.0 MB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-01-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 評価基準と評価シートによる口頭発表の評価 :JF 日本語教育スタンダードを利用して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An assessment Standards and Assessing Performance of Oral Presentation Using Rubrics and Comment Sheets : Applying Can-dos of JF Standard for Japanese-language education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 評価基準 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 他者評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JF 日本語教育スタンダード | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20649/00000086 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12014755 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ヒョウカ キジュン ト ヒョウカ シート ニ ヨル コウトウ ハッピョウ ノ ヒョウカ JF ニホンゴ キョウイク スタンダード オ リヨウシテ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
関崎, 友愛
× 関崎, 友愛× 古川, 嘉子× 三原, 龍志× Sekizaki, Tomoe× Furukawa, Yoshiko× Mihara, Ryushi |
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記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 実践報告 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Practical Report | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国際交流基金日本語国際センターが実施している海外日本語教師短期研修における「総合日本語」で は、2009年から2010年の3期の短期研修において、口頭発表を評価タスクとした授業を行い、JF 日本 語教育スタンダードを利用した評価基準と評価シートによる評価を行った。本稿ではその評価デザイン について3期の実践と成果をまとめた。評価デザインの留意点として、研修参加者の日本語運用力に配 慮した評価活動を行うこと、口頭パフォーマンス全体の達成とそれを支える観点の両方に注目させる工夫をすること、評価時に客観的指標としての評価基準を参照すること、評価タスクの後にパフォーマン スについての十分な振り返りのディスカッションを行うことなどが示唆された。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | An assessment of oral presentation was conducted in “Integrated Japanese” in 3 courses of Short- Term Training Program for Foreign Teachers of the Japanese-Language courses. We use Can-dos of JF Standard for Japanese-language Education in designating rubrics and comment sheets which were used in the assessment tasks. This paper reports the process and results of designating and implementing the assessments and discussing issues on designating and conducting a formative assessment. The discussion suggests tips for designating and conducting such assessment. These consider proficiency in Japanese language of trainee-teachers including both holistic and analytic viewpoints in rubrics and comment sheets referencing objective frameworks based on language use and locating sufficient time for postdiscussions. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 国際交流基金日本語教育紀要 en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin 号 7, p. 119-133, 発行日 2011-03-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 国際交流基金 | |||||
言語 | ja | |||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00006934559 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13495658 |