ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 日本語教育
  2. 国際交流基金日本語教育紀要
  3. 第7号

評価基準と評価シートによる口頭発表の評価 :JF 日本語教育スタンダードを利用して

https://doi.org/10.20649/00000086
https://doi.org/10.20649/00000086
02c7e0d0-5c1a-4b40-aa0f-32f3b0c290de
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou07_sekizaki.pdf kiyou07_sekizaki (1.0 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-10
タイトル
タイトル 評価基準と評価シートによる口頭発表の評価 :JF 日本語教育スタンダードを利用して
言語 ja
タイトル
タイトル An assessment Standards and Assessing Performance of Oral Presentation Using Rubrics and Comment Sheets : Applying Can-dos of JF Standard for Japanese-language education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 評価基準
キーワード
主題Scheme Other
主題 他者評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 JF 日本語教育スタンダード
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20649/00000086
ID登録タイプ JaLC
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014755
論文名よみ
タイトル ヒョウカ キジュン ト ヒョウカ シート ニ ヨル コウトウ ハッピョウ ノ ヒョウカ JF ニホンゴ キョウイク スタンダード オ リヨウシテ
言語 ja-Kana
著者 関崎, 友愛

× 関崎, 友愛

ja 関崎, 友愛

ja-Kana セキザキ, トモエ

Search repository
古川, 嘉子

× 古川, 嘉子

ja 古川, 嘉子

ja-Kana フルカワ, ヨシコ

Search repository
三原, 龍志

× 三原, 龍志

ja 三原, 龍志

ja-Kana ミハラ, リュウシ

Search repository
Sekizaki, Tomoe

× Sekizaki, Tomoe

en Sekizaki, Tomoe

Search repository
Furukawa, Yoshiko

× Furukawa, Yoshiko

en Furukawa, Yoshiko

Search repository
Mihara, Ryushi

× Mihara, Ryushi

en Mihara, Ryushi

Search repository
記事種別(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 実践報告
記事種別(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Practical Report
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 国際交流基金日本語国際センターが実施している海外日本語教師短期研修における「総合日本語」で は、2009年から2010年の3期の短期研修において、口頭発表を評価タスクとした授業を行い、JF 日本 語教育スタンダードを利用した評価基準と評価シートによる評価を行った。本稿ではその評価デザイン について3期の実践と成果をまとめた。評価デザインの留意点として、研修参加者の日本語運用力に配 慮した評価活動を行うこと、口頭パフォーマンス全体の達成とそれを支える観点の両方に注目させる工夫をすること、評価時に客観的指標としての評価基準を参照すること、評価タスクの後にパフォーマン スについての十分な振り返りのディスカッションを行うことなどが示唆された。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 An assessment of oral presentation was conducted in “Integrated Japanese” in 3 courses of Short- Term Training Program for Foreign Teachers of the Japanese-Language courses. We use Can-dos of JF Standard for Japanese-language Education in designating rubrics and comment sheets which were used in the assessment tasks. This paper reports the process and results of designating and implementing the assessments and discussing issues on designating and conducting a formative assessment. The discussion suggests tips for designating and conducting such assessment. These consider proficiency in Japanese language of trainee-teachers including both holistic and analytic viewpoints in rubrics and comment sheets referencing objective frameworks based on language use and locating sufficient time for postdiscussions.
言語 en
書誌情報 ja : 国際交流基金日本語教育紀要
en : The Japan Foundation Japanese-Language Education Bulletin

巻 7, p. 119-133, 発行日 2011-03-01
出版者
出版者 国際交流基金
言語 ja
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 8
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00006934559
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13495658
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24359750
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:34:55.288214
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3