WEKO3
インデックスリンク
アイテム
「京都、奈良ハイパー旅行」を使っての日本語と日本文化学習
https://doi.org/10.20649/00000161
https://doi.org/10.20649/000001610cea4da8-3606-4174-aca2-e38aae56d224
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-01-10 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「京都、奈良ハイパー旅行」を使っての日本語と日本文化学習 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Language and Culture Learning with "Kyoto,Nara Hyper-Travel" | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.20649/00000161 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10390791 | |||||||||||
論文名よみ | ||||||||||||
タイトル | キョウト ナラ ハイパー リョコウ オ ツカッテ ノ ニホンゴ ト ニホン ブンカ ガクシュウ | |||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||
著者 |
平田, 加代子
× 平田, 加代子
× HIRATA, Kayoko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
カリフォルニア工科大学 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Japanese Program, Division of Humanities and Social Sciences, California Institute of Technology | ||||||||||||
抄録(日) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | この論文は、筆者のコンピューターを使った日本語学習プログラム“京都、奈良:ハイパー旅行”の紹介である。このプログラムは、日本語を母国語としない初級か中級レベルの日本語学生が、日本の言語と文化を学ぶことを目的として作られた。論文では、コンピューターの画面 からの例を挙げて、(1)プログラムの使用の仕方や、(2)本文とポップアップの辞書、地図や他の分野がどのようにつながっているかを示す。(これらはマッキントッシュコンピューターのハイパーカードの特長を応用して作成されたものである。)また、このプログラムは、日本の文化の中心地である京都、奈良地方の観光地を紹介しているが、言語を学ぶ上で、その文化を学ぶことがいかに大切であるかも述べる。 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | This article introduces "Kyooto, Nara: Hyper-Travel," a computer-assisted Japanese-learning program made by the author. The program is for students at the elementary to intermediate level of learning Japanese language and culture. In this paper, computer display-screen examples are given to illustrate how the program is used, and how its lessons are linked with a pop-up dictionary, a map, and other learning aids. (These features were made by applying Hypercard for Macintosh computers.) In addition, the usefulness of cultural learning in language study will be discussed; this program introduces historical sights in the Kyoto-Nara area, which is considered to be the cultural center of Japan. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 世界の日本語教育. 日本語教育論集 en : Japanese language education around the globe ; Japanese language education around the globe 巻 1, p. 211-220, 発行日 1991-03-25 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 国際交流基金日本語国際センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
表示順 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | 16 | |||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00000611416 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 09172920 |